Blandad dag

 
 
Idag känner jag mig väldigt dubbel. Samtidigt som jag bara vill ge upp så känner jag massor av livslust. Jag hatar när det är så. Men det kanske är för att det är mycket i tankarna. Mycket ovisshet och oro. Det gick iallafall bättre att vara ute ett par timmar idag än igår. Imorgon ska jag hem hela eftermiddagen för att tvätta först och främst. I övrigt har det inte hänt speciellt mycket idag. Jag har läst på lite om en medicin som heter Intuniv som läkaren föreslog att sätta in som tillägg till Elvanse istället för att byta till något annat. Tydligen är det en ny ADHD-medicin som används främst som tillägg till stimulanter, och ska vara extra bra just när det finns mycket ångestproblematik. Biverkningslistan såg inte speciellt rolig ut, men å andra sidan brukar det vara så när det gäller nya mediciner. Många skrev om bra erfarenheter, så kanske ska testa den. Vi får se. Någon som har erfarenheter av den?
 
Jag lyssnar på Brynäs bortamatch mot Linköping. Det står 3-3 med typ 1min kvar av ordinarie tid. Palla OT. Och ännu mindre straffar. Usch. 
 
Har inte sådär jättemycket mer att säga idag. Ha det!
Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag | adhd, elvanse, intuniv, psykisk ohälsa, ångest | |
Upp