Vardagen är igång igen

 

Ja, jag har glömt att blogga. Har cirka 10st påbörjade inlägg som aldrig publicerades pga att något kom upp som gjorde att jag glömde. Men nu så! 

Vardagen är igång igen, och jag skulle ljuga om jag sa att det inte är skönt. Det är dessutom välbehövt. Under sommaren har jag tappat allt vad rutiner heter, och det är inte något jag mår bra av. Förra veckan och igår blev det ändå lite sisådär med rutinerna, men idag var jag back on track. Uppe ur sängen utan problem vid 06.45, känn på den va! Haha. Låter det konstigt om jag säger att jag är glad att ha en anledning att kliva upp den tiden? Kanske. Men för mig ger det en känsla av att ha en någorlunda "normal" tillvaro (vad normal tillvar egentligen innebär är en diskussion som inte hör till sammanhanget), vilket jag har längtat och strävat efter i många år. Så det är bra att Iris får fylla den funktionen. Det är vad jag behöver just nu. Men inom inte allt för lång framtid vill jag försöka mig på något mer. Nog för att det är bra på Iris med att ha någonstans att gå till, att träffa trevliga människor och vara kreativ, så är det faktiskt inte speciellt intellektuellt stimulerande. Hjärnan får inte jobba. Därför vill jag söka en eller ett par kurser på deltid på komvux. Typ svenska och engelska. Det är två ämnen jag har ganska lätt för och förmodligen skulle klara av utan större svårigheter. Jag ska ha samtal med min mentor på torsdag, har tänkt att ta upp det med henne då.

I övrigt mår jag ganska bra, förutom att jag hade hemska mardrömmar natten till idag. Förhoppningsvis slipper jag det ikväll. Var tillbaka på gymmet i helgen också. Det kändes sjukt bra. Och jag experimenterar lite med olika sätt att planera dagarna just nu. Stay tuned. 

Det var allt jag hade för idag. Nu ska jag sätta mig och pyssla med lite planeringsgrejer. Ja. Jag tycker det är roligt. Hehe. Ha det bra!

Vardag | iris hadar | |
Upp